Migrace G Suite na Google Workspace není jen kosmetická změna názvu. Se zavedením nové nomenklatury se mění i balíčky a jejich obsah. Pokud už používáte službu G Suite, přečtěte si, co se změní při přechodu na novou službu Google Workspace.
OBSAH
- Změna z G Suite na Workspace – jaké budou změny v balíčcích?
- Migrace G Suite Basic na Google Workspace Business Starter
- Migrace G Suite Business na Google Workspace Business Standard
Změna z G Suite na Workspace – jaké budou změny v balíčcích?
Google zavádí významné změny ve své nabídce kancelářských nástrojů, dříve známé jako G Suite. Google Workspace není jen změna názvu, ale také zavedení nových variant balíčků a změny v jejich funkčnosti. Pokud používáte G Suite s IONOS, vaše služba bude migrovat následovně:
- G Suite Basic → Google Workspace Business Starter
- G Suite Business → Google Workspace Business Standard
Migrace proběhne bezplatně, aniž by byla narušena struktura nebo data vaší organizace.
Migrace z G Suite Basic na Google Workspace Business Starter
Změna G Suite Basic na Google Workspace Business Starter nezavádí velké změny. Celková funkčnost balíčku a cloudový prostor pro soubory zůstávají stejné jako dříve. Během migrace získají uživatelé G Suite Basic nové funkce ve schůzkách Meet: oddělené místnosti, rozmazání pozadí, digitální tabule a živé titulky.
Prvky balíčku | G Suite Basic | Google Workspace Business Starter |
Prostor na Disku | 30 GB/uživatele | 30 GB/uživatele |
Schůzky Meet | Do 100 účastníků | Do 100 účastníků |
Podpora | Standardní | Standardní |
Funkce | Gmail, Kalendář, Editory, Meet, Chat | Gmail, Kalendář, Editory, Meet, Chat |
Dodatkové funkce | Správa koncových bodů | Správa koncových bodů, Meet: rozhovory, tabule, titulky živě |
Migrace G Suite Business na Google Workspace Business Standard
Větší změny probíhají při migraci z vyřazeného balíčku Business do nového Business Standard. Prvním z nich je změna místa na Disku Google z neomezeného na 2 TB pro každého uživatele a přidání sdílených disků pro týmy. Organizace, které migrují na Business Standard, také ztratí pokročilé možnosti zabezpečení, například výběr místa pro ukládání dat nebo přístup k aplikacím Google Vault.
V rámci nového balíčku Google Workspace přibydou funkce, které vám pomohou spolupracovat a komunikovat s vaší firmou. Služba Google Meet obdrží m.j.: Místnosti, sdílené spravování schůzek, ankety a nahrávky během schůzek. Chat Google je vybaven Místnostmi a dalšími bezpečnostními a nahlašovacími mechanismy. Pro zlepšení zabezpečení spolupráce, zahrnuje Business Standard také sdílení souborů zabezpečení pomocí PIN kódu pro osoby mimo vaši organizaci bez účtu Google.
Prvky balíčku | G Suite Business | Google Workspace Business Standard |
Prostor na Disku | Bez limitu | 2 TB/uživatelé + sdílené disky |
Schůzky Meet | Do 150 účastníků | Do 150 účastníků |
Podpora | Standardní | Standardní (s možností dokoupení) |
Funkce | Gmail, Kalendář, Editory, Meet, Chat | Gmail, Kalendář, Editory, Meet, Chat |
Dodatkové funkce | Vault, výběr umístění úložiště dat, hlášení, správa koncových bodů | Meet: místnosti, nahrávky, ankety. Chat: pokoje, správa. Spolupráce: sdílené disky, pokročilé sdílení |
Gmail s doménou Vaší firmy? Je to možné!
G Suite je mimo jiné Gmail, který můžete používat s doménou své firmy. Získáte také balíček praktických aplikací Google.