Co potřebujete k vytvoření internetového obchodu na WordPress?

E-commerce je v současné době nejrychleji rostoucím maloobchodním sektorem na světě a očekává se, že se prodej online do roku 2020 zdvojnásobí. Ať už prodáváte fyzické zboží, digitální soubory ke stažení, nebo služby, nikdy nebyl lepší čas na otevření vašeho internetového obchodu. WordPress, o němž hovoříme, má potřebné nástroje pro spuštění profesionálního internetového obchodu. Zde je několik informací, které Vám pomohou začít Váš zážitek s e-commerce prostřednictvím WordPress.

WordPress versus jiné prodejní platformy

Podnikatelé hledají platformy, na kterých by mohli co nejdříve nabízet a prodávat své výrobky nebo služby. Velké platformy e-commerce, tj. Shoper nebo Shopify mohou provozovat internetový obchod za měsíční nebo roční poplatek, který zahrnuje jednoduchou konfiguraci obchodu a určitý rozsah funkcí dostatečný pro zahájení prodeje. Možnosti WordPress tak trochu přesahují tento typ řešení a určitě osloví lidi, kteří chtějí tvořit obchod od nuly a mít kontrolu nad všemi vizuálními nebo programovými aspekty.

SaaS a WordPress – jaké jsou rozdíly?

Vytvoření internetového obchodu pomocí WordPress ve skutečnosti začíná výběrem poskytovatele hostingových služeb, jelikož – na rozdíl od softwaru typu SaaS – na možnostech hostingu závisí rychlost a stabilita práce softwaru. To je základní rozdíl mezi uvedenými řešeními.

V modelu SaaS je to operátor, kdo se stará o vývoj softwaru a rychlost práce na základě svých fyzických serverů. To je však nejčastěji vykoupeno možnostmi ingerence do kódu obchodu, jeho vylepšením a přizpůsobením. V případě WordPress máte v zásadě svobodu modifikace grafického designu, skriptů a výběru pluginů – nejsou zde žádná omezení, kromě dostupných parametrů serveru, které získáte v zakoupeném hostingovém balíčku. Bez ohledu na zvolenou cestu musí Váš internetový obchod splňovat 3 pravidla:

  • musí být vizuálně atraktivní (neznamená to však použití všech barev!),
  • musí být bezpečný ve fázi přihlášení, registrace a transakcí,
  • musí být uživatelsky přívětivý (čitelný a jasný obsah spojený s rychlostí stránky)

 

Co je to WooCommerce?

WooCommerce je nejoblíbenějším elektronickým obchodním pluginem pro WordPress na světě, díky kterému funguje téměř třetina všech online obchodů na celém světě. Je k dispozici zcela zdarma v úložišti pluginů WordPress prostřednictvím administračního panelu. WooCommerce obsahuje všechny nástroje, které vám umožní vytvořit základní obchod, včetně základního motivu, který má funkci zobrazování produktových karet.

Kromě WooCommerce mohou uživatelé WordPress používat pluginy k zavedení konkrétních a specifických funkcí do svého obchodu. Příkladem takového doplňku je IThemes Exchange, který je k dispozici v bezplatné i prémiové verzi. Je to velmi užitečné řešení, pokud váš obchod nabízí fyzické i digitální produkty nebo školení zaměřené např. na konkrétní skupinu uživatelů (členy společnosti nebo subskribenty).

Doplňky pro WooCommerce – placené nebo zdarma?

Zatímco samotný plug-in WooCommerce je 100% zdarma, pluginy, které zvyšují počet funkcí a možností tohoto doplňku, jsou rozděleny na bezplatné a placené. Bezplatné verze mají obvykle velmi omezené funkce a minimální technickou podporu. Jejich používání ve Vašem obchodě nevyžaduje dodatečnou registraci nebo přijetí pravidel a část z možností, které jsou v nich obsaženy, stačí k zahájení dobrodružství s e-commerce. S rozvojem obchodu si však všimnete, že nebudou stačit pro průběžné zpracovávání objednávek nebo získání nových zákazníků. V takové situaci stojí za to se hned rozhodnout pro placená rozšíření s odbornou podporou specialistů.

Vyberte si správný motiv pro Váš obchod

Jedním z prvních kroků po instalaci WordPress je výběr motivu pro obchod. Existují stovky možností motivů pro e-commerce, které jsou k dispozici přímo na ploše WordPress i na externích webech. Mnoho z nich je speciálně navrženo pro podporu e-commerce, s rozsáhlými funkcemi pro prezentaci digitálního i fyzického zboží.

Výběr motivu speciálně připraveného pro e-commerce, který navíc odráží Vaši značku a typ podnikání, může výrazně zlepšit proces nákupu ve Vašem obchodě. Proto byste měli zvážit placené motivy dostupné např. na webu Template Monster. Náklady na takové řešení závisí na autorovi a mohou se pohybovat od několika desítek do několika stovek dolarů. V této ceně získáte jak technickou podporu, tak pravidelné aktualizace motivu.

Ukázkový motiv pro internetové obchody založené na WordPress.

Jaké pluginy pro WordPress zvyšují funkčnost obchodu?

 

Váš motiv WordPress definuje vzhled a rozvržení stránky, ale pro přidání celé sady funkcí obchodu je třeba nainstalovat – kromě WooCommerce – několik dalších pluginů určených online prodejcům. V závislosti na povaze Vašeho online podnikání byste měli zvážit instalaci doplňků, jako například:

  • e-platby,
  • chat se zákazníky,
  • pohodlné registrační a přihlašovací formuláře,
  • správa digitálních produktů,
  • pluginy zlepšující pozicionování obchodu,
  • plugin typu cache pro urychlení práce obchodu.

Postarejte se o bezpečnost internetového obchodu

Každý internetový obchod zpracovává určité množství citlivých zákaznických dat, jako jsou informace o totožnosti, poloze nebo kreditní kartě. Vaši zákazníci si musí být jisti, že tyto informace budou chráněny proti krádeži a zneužití. Nejlepší je, pokud podniknete další kroky k ochraně osobních údajů svých zákazníků.

Zvažte přidání na svůj web SSL certifikátu (Secure Socket Layer) a aktualizujte svoji stránku a všechny na ní nainstalované doplňky. Drtivá většina hackerských útoků je spojena s zastaralými verzemi jak WordPressu, tak jeho doplňků.

  • Byl tento článek užitečný?
  • TAK   Ne
Hledat
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Často kladené otázky
Registrace služby
Zákaznický panel
Domény
Hosting
Automatický instalátor CMS
Databáze
FTP
E-mail
Webmail
E-mailové programy
SSL certifikát
Website Builder
Office 365
Google Workspace
Bezpečnost
Znalostní báze
WordPress
nebo