Jak správně vybrat doménu pro webovou stránku a poštu?

Internetové adresy, čili tzv. domény jsou dnes základem pro tvorbu image na internetu. Reklamní kampaně, informace o produktech a službách, obchodní schůzky nebo dokonce zákaznický servis jsou dnes spojeny s tím, že máte unikátní název pro Vaši webovou stránku a e-mail – to právě díky doméně Vás zákazníci mohou najít na internetu a spojit si Vás s konkrétním názvem, zadaným v okně prohlížeče. Investici do domény obvykle předchází několik otázek, průzkum trhu a kontrola dostupnosti dané adresy. V následujícím článku se dozvíte, jak vybrat správnou doménu pro Vaši webovou stránku a poštu.

OBSAH

Co je to doména? Jaký má význam pro firmu?

Doména je jedinečná internetová adresa, na které lze nalézt libovolnou webovou stránku, internetový obchod, blog nebo poštu e-mail. Je to směrovka pro uživatele, kteří hledají konkrétní obsah. V případě firmy je to klíčový prvek pro vybudovat povědomí o značce v síti, svědčící o její profesionalitě. Snadno zapamatovatelný název webové stránky často láká klienta, aby ji navštívil i v budoucnu. V současné době existuje na světě mnoho velkých společností, které založily svůj úspěch právě na adrese své domény. Patří mezi ně mj. informační servisy a cestovní kanceláře.

Jak vybrat adresu pasující pro konkrétní podnikání?

Ideální název by měl být snadno zapamatovatelný, krátký, spojený s podnikatelských profilem firmy nebo tématem webových stránek. Při výběru domény bychom také měli zvážit, na koho zaměřujeme naše produkty a služby. Důležité je rovněž správně zvolit rozšíření domény, které může naznačit oblast našeho podnikání. Nejpopulárnější doména v Polsku s příponou .pl podtrhuje národní dosah. Regionální doména (např. waw.pl, .szczecin.pl) zase označuje místní firmu. Polští podnikatelé oceňují rovněž další rozšíření. Takovou doménou je například evropská adresa .eu a globální .com. Myslíte-li v příštích letech a rozvoji firmy, rozhodně stojí za zvážení možnost registrace více domén, díky čemuž zajistíme fond adres před jejich registrací konkurencí.

Jak získat atraktivní doménu, je-li vybraná adresa obsazena?

Každá doména je unikátní. To znamená, že není možné zaregistrovat dva stejné názvy. Zaregistrovaná adresa opustí volný fond a může patřit pouze jednomu Subskribentu. Je však možné zaregistrovat stejný název domény v mnoha rozšířeních (např. mojefirma.com, mojefirma.eu, mojefirma.de). Stále více příznivců si získává rovněž nové zakončení globálních domén, např. .expert, .xyz, .tech nebo .online, jenž umožňují dokonalé přizpůsobení rozšíření domény profilu podnikání nebo zájmů.

Další alternativou je nákup již zaregistrovaného názvu ze sekundárního trhu neboli burzy internetových domén. Domény jsou prodávány jejich současnými Subskribenty ve formě aukcí – cena dobré adresy může dosáhnout desítek tisíc zlotých, ačkoli na burze můžete rovněž najít i jiné domény obsahující např. klíčové fráze související s Vámi prodávanými službami. Abychom našim klientům pomohli zaregistrovat co nejlépe pasující názvy domén, spustili jsme pohodlný a rychlý vyhledávač domén na adrese https://ionos.cz/domains – během několika sekund můžete zkontrolovat, zda je vybraná doména již obsazena a jaké alternativní názvy stojí za registraci.

Jak efektivně využít možnosti domény?

Dnes firmy, které nemají vlastní webovou stránku pod názvem unikátní domény, pro většinu lidí jednoduše neexistují nebo mají velmi malou důvěryhodnost. Vlastní doména zvyšuje autentičnost a usnadňuje zákazníkům spojit si Vás s Vašimi webovými stránkami. Kromě toho, máme-li e-mailové účty ve vlastní doméně, směřujeme provoz na naši webovou stránku – uživatelé si spojují název za znakem @ právě s adresou webové stránky. Malé a střední firmy působící na trhu elektronických služeb mají již několik let ve svých „peněženkách“ dokonce několik desítek domén a nejčastěji jsou to aktivní domény, které slouží k marketingovým kampaním a dalším projektům. Malé procento z nich pro změnu tvoří pasivní adresy, zakoupené za účelem ochrany image před nepříznivým působením konkurence.

Je dobrá doména receptem na úspěch?

Zajímavý, chytlavý název bude určitě rozeznatelný a zapamatuje si jej více osob. Dobrá doména umožní úspěšně najít Vaši firmu na pozadí hůře pozicionované konkurence. Na druhé straně její dobré jméno ovlivňují další činnosti, například kvalita služeb zákazníkům. Historie již nejednou ukázala, že skvělé nápady s atraktivní adresou nesplnily svůj účel, hlavně kvůli chybám v jiných oblastech podnikání. Stojí proto za to, zacházet s doménou jako s jedním z klíčových prvků, na jejichž základě budujeme vlastní podnikání.

  • Byl tento článek užitečný?
  • TAK   Ne
Hledat
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Často kladené otázky
Registrace služby
Zákaznický panel
Domény
Hosting
Automatický instalátor CMS
Databáze
FTP
E-mail
Webmail
E-mailové programy
SSL certifikát
Website Builder
Office 365
Google Workspace
Bezpečnost
Znalostní báze
WordPress
nebo