Uživatelé, kteří mají e-mailové schránky v síti IONOS.cz, jsou chráněni proti spamu za předpokladu, že mají zapnutou „Antispamovou ochranu“. Úpravy nastavení antispamu e-mailové schránky lze provést:
- Po přihlášení prostřednictvím Elektronické pošty IONOS.cz na e-mailovou schránku. (doporučená metoda)
- po přihlášení v Zákaznickém panelu IONOS.cz na server nebo služby s administračními opravněními.
Jak funguje antispamová ochrana?
Antispamová ochrana je založena na následujících nastaveních:
- Blokujte seznamy obsahující spam podle adresy odesílatele – blokuje e-mailové zprávy z adres, o nichž je známo, že odesílají spam. Antispamové filtryIONOS.cz používají osvědčená řešení k ochraně před nechtěnou korespondencí.
- Blokujte seznamy obsahující spam podle předmětu a obsahu – analyzuje předmět a obsah zprávy z hlediska výskytu frází a slov charakteristických pro spam a kontroluje doménu odesílatele. Přítomnost alespoň několika charakteristik spamu v listině automaticky klasifikuje poštu jako nevyžádanou. Je důležité vědět, že e-mailové zprávy jsou odmítány, teprve ve chvíli kdy se objeví několik prvků charakteristických pro spam.
Chcete-li blokovat nevyžádané zprávy, můžete také přidat pravidla, podle kterých bude blokována příchozí pošta. Můžete se rozhodnout blokovat e-mailové zprávy na základě konkrétních frází v řádku předmětu.
- Přijměte elektronickou poštu z externího přesměrování – zapnutí této možnosti způsobí, že všechny e-mailové zprávy přesměrované na Vaši e-mailovou budou doručeny do vaší doručené pošty – bez ohledu na adresu, ze které je přesměrování provedeno. Vypnutím této funkce zabráníte doručování všech e-mailů přesměrovaných z externího serveru (jiného než IONOS.cz) do Vaší e-mailové schránky.
- Černá listina – individuální seznam pravidel, na základě kterých nebudou e-mailové zprávy doručovány do e-mailové schránky.
- Bílá listina – individuální seznam pravidel, na základě kterých nebudou e-mailové zprávy kontrolovány prostřednictvím antispamových filtrů IONOS.cz E-mailové zprávy budou automaticky doručovány do Vaší doručené pošty – bez ověření.
Při úpravě Bílé nebo Černé listiny můžete používat globální znaky:
- * – nahrazuje libovolnou řadu znaků v adrese,
- ? – nahrazuje pouze jediný znak v adrese,
Příklady použití pravidel bílé a černé listiny
Níže uvedený zápis bude filtrovat všechny e-mailové zprávy pocházející z adresy: libovolný_název@domena.com (filtrovaná je e-mailová adresa nacházející se v poli “Return-Path” v záhlaví).
- @domena.com
Níže uvedený zápis způsobí, že filtrovány budou všechny e-mailové zprávy, pocházející z IP adresy: 12.12.12.12 .
- 12.12.12.12
Níže uvedený zápis způsobí, že filtrovány budou všechny e-mailové zprávy, pocházející z definované třídy IP adres, které začínají řadou 12.12.*.* (* nahrazuje další hodnoty).
- 12.12.*.*
Z bezpečnostních důvodů je nejoblíbenější možností jak filtrovat nevyžádanou poštu blokovat IP adresy odesílatelů zpráv, nikoli domény nebo hosty, ze kterých byly odeslány, což může být proměnlivé (pokus o spoofing). Zablokování domény odesílatele může mít menší vliv na filtrování pošty než zablokování IP adresy serveru, ze kterého je pošta odeslána.
Následující zápis přefiltruje všechny zprávy odeslané z poštovního serveru, které se identifikují s takovým hostem (RevDNS) nebo IP adresou (můžete zadat IP místo hosta).
- domena.com
Níže uvedený zápis způsobí, že filtrovány budou všechny e-mailové zprávy, které mají přesně tu samou zpětnou adresu (pole Return-Path v zálaví)
- adres@domena.com
Níže uvedený zápis způsobí, že filtrovány budou všechny zprávy, které v poli “Return-Path” v záhlaví obsahují e-mailovou adresu: libovolná_řada_znaků.domena.com
- @*.domena.com
Následující zápis přefiltruje všechny zprávy odeslané z poštovního serveru, které se identifikují libovolnou subdoménou v dané doméně (např. mail.domena.com nebo libovolná_řada_znaků.domena.com).
- *.domena.com
Globální nastavení bílé a černé listiny odesílatelů na serveru
Pokud máte v nastavení poštovního serveru aktivovanou možnost, která se používá k zobrazení globálního nastavení antispamu, tak budete mít k dispozici další dostupný modul a to v edici nastavení antispamu pro e-mailovou schránku:
Při změně nastavení antispamu e-mailové schránky vytvořené na tomto serveru se v zákaznickém panelu IONOS.cz a v elektronické poště IONOS.cz zobrazí černá a bílá listina odesílatelů, která platí pro celý server. Globální nastavení bílé a černé listiny odesílatelů platí pro všechny e-mailové schránky vytvořené na serveru.
Více informací na téma globálního nastavení černé a bílé listiny serveru.
Uživatel, který změní nastavení antispamu, může mít přístup k zobrazení globálního nastavení, což může být užitečné při definování nových antispamových pravidel. Uživatel e-mailové schránky může mít přístup k náhledu globálního nastavení – nemůže ho, ale změnit.
Po přidání do globální černé a bílé listiny příslušných pravidel (např. e-mailové nebo IP adresy) budou aktivní ve všech e-mailových schránkách vytvořených na tomto serveru.
Změna nastavení na serveru:
- Vyberte e-mailový server, na kterém chcete nastavit globální nastavení antispamu.
- Proveďte změny v nastavení všech e-mailových schránek.
Na zákaznickém panelu IONOS.cz můžete nastavit, zda bude globální nastavení antispamu k dispozici k náhledu pro uživatele e-mailových účtů.
Funkce označit jako spam v elektronické poště IONOS.cz
Po přihlášení v elektronické poště naIONOS.cz k vybrané e-mailové schránce, můžete využít možnost označit nalezené zprávy schránky jako spam. Takto označené zprávy se poté filtrují a v případě opakování podobných zpráv se přidávají ve formě nových pravidel k antispamové ochraně, které fungujíce v rámci našich poštovních serverů.
E-mail, označený jako spam je automaticky přesunut do složky „Spam“. Pokud chcete zrušit nastavené označování jako spam, tak stačí přejít do složky “Spam” a nastavené označení odstranit.
E-mail bez omezení přílohy
2 miliony uživatelů se nemohou mýlit. Vyberte si spolehlivý e-mail s kalendářem, organizací úkolů a bez spamu.